Like This ??

Wednesday, May 22, 2013

BMW 5-series Terkini Didedahkan

Assalamualaikum readerz.

BMW telah mendedahkan model 5-series terkini mereka dengan pelbagai pembaharuan, dengan enjin yang lebih cekap dan gaya diubah semula.

Setiap model kurang mengeluarkan karbon dioksida (CO2) dan lebih menjimatkan penggunaan bahan api daripada sebelumnya. Diesel 184hp 2.0 liter kini mengeluarkan hanya 119g/km CO2, sama ada dipasang dengan transmisi manual atau automatik. Yang sepadan dengan pelepasan model EfficientDynamics lama yang dihentikan.

Setiap diesel 5-series kini dilengkapi dengan pemangkin penyimpanan NOx atau penukar pemangkin SCR dengan suntikan urea. Hasilnya keseluruhan diesel 5-series memenuhi peraturan pelepasan EU6, yang akan berkuatkuasa pada bulan September 2014.

Line-up petrol juga memenuhi standard pelepasan baru lebih awal daripada jadual, termasuk 4.4 litre twin-turbocharged direct-injection V8 yang baru. Menjanakan 550i saloon, Touring dan Gran Turismo, ia berkembang hingga 449hp dan 479lb torque, mencapai 32.8mpg dan mengeluarkan 199g/km CO2. Ini menjadikan ia lebih kuat dan lebih jimat bahan api daripada sebelumnya.

Terdapat perubahan ringan kepada rupa 5-series Gran Turismo juga, dengan pengambilan udara(air intake) pada bahagian hadapan, tailgate yang dijarakkan dan jalur krom di apron belakang. Gran Turismo adalah lebih praktikal berbanding sebelum ini, dengan kapasiti bagasi meningkat sebanyak 60 liter hingga 500 liter.
Semua 5-series dilengkapi dengan Panggilan Kecemasan BMW, yang menghubungkan perkhidmatan kecemasan dengan lokasi kereta sekiranya berlaku kemalangan. Sistem keselamatan pilihan termasuk Driving Assistant, yang menggabungkan Lane Departure Warning dan Front-end Collision Warning, dan secara automatik akan membrek kereta itu jika diperlukan.

1 comment:

  1. It's awesome for me to have a website, which is valuable in support of my know-how. thanks admin
    My webpage :: vuelos a hong kong

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry dari PingJe!

Entry dari Apesal.com

Copyright© 2013.Blog_Blackstar_Hazreeq.By Muhd Dzulhazreeq