Like This ??

Friday, September 02, 2011

Salah Satu Sebab Mario Diminati Ramai

Assalamualaikum readerz,

Knal x sape Mario? Ala...Mario...watak yg suka kutip duit dlm game klasik zaman 90-an yg guna tape tu...yg korng suka main masa kecik2 dulu...huhu.
Hah...klau x knal gak maknanya x penah main game ni la tu.
Watak Mario ni dah makin femes di sluruh dunia. Klau korang nk tau...Mario ni bkn saja femes tp gak bleh dijadikan simbol anti-perkauman(racist). Aku pun x penah tpikir psal ni tp korng tgk la sendiri petikan ayat yg aku jumpa ni.
"Don't be racist, be like Mario! He's an Italian plumber, created by the Japanese, who speaks English, looks like a Mexican, grabs coins like a Jew, and jumps like a Black guy!"
Aha...tgk...dlm watak Mario ada kaitan dgn 6 kaum dari seluruh dunia...atau mgkin lbih lg. 
Stuju x dgn ayat kat atas tu?
Thankz 4 reading 

2 comments:

  1. erkk..kecik2 dulu pon main main jeeeee...
    xpernah pikiaq sedalam ni..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry dari PingJe!

Entry dari Apesal.com

Copyright© 2013.Blog_Blackstar_Hazreeq.By Muhd Dzulhazreeq